دوره آموزشی تخصصی نرم افزار دیزاین بیلدر با ارائه ی مدرک بین المللی MPT از اتریش

مدرس دوره: آقای دکتر حامد فخیم

(نویسنده اولین کتاب جامع آموزش دیزاین بیلدر در ایران و برگزاری بیش از صد دوره موفق آموزشی)


زمان برگزاری دوره:

دوره آموزشی دیزاین بیلدر هر هفته توسط انجمن علمی مهندسی سیستم های انرژی بصورت گروهی، خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می گردد (جهت اطلاع از زمان دقیق برگزاری تماس بگیرید).

مدت کل زمان آموزش برای نرم افزار دیزاین بیلدر  12 ساعت می باشد. لازم به ذکر است که دوره آموزشی مذکور می تواند بصورت فشرده و نیمه فشرده برگزار گردد.

شیوه ی برگزاری دوره:

خصوصی

نیمه خصوصی (2-3 نفره)

گروهی (4-8 نفره)

تخفیف در نظر گرفته شده برای این دوره، 20 درصد برای اعضای انجمن علمی مهندسی سیستم های انرژی و 10 درصد برای دانشجویان عزیز می باشد.


معرفی نرم افزار DesignBuilder

نرم افزار DesignBuilder برای مدلسازی ساختمان از جنبه های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و بطور کلی تمامی جزئیات مربوط به ساختمان کاربرد داشته و قابلیت مدلسازی همه جنبه های ساختمان را دارد. حتی با استفاده از این نرم افزار می توان میزان تاثیر ساختمان های مجاور را در مصرف انرژی ساختمان و سایر پارامتر ها نیز مورد بررسی قرار داد. همچنین با استفاده از این نرم افزار میتوان مدلسازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را مدلسازی کرد. این نرم افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدلسازی CFD و نحوه توزیع دما و سرعت هوای داخلی هر فضا و توزیع سرعت و فشار خارج ساختمان را دارد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به داده های اب و هوایی مورد استفاده در این نرم افزار اشاره کرد که این داده ها بر اساس داده های 30 ساله اب و هوایی منطقه مورد نظر طراحی و ساخت شده و به صورت فایل اقلیمی برای کاربران تدوین گردیده است و مدلسازی دیزاین بیلدر با استفاده از فایل اقلیمی شهرهای مختلف ایران، محاسبات دریافت و اتلاف و مصرف انرژی را دقیقا بر اساس شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان انجام میدهد .

نقش موثر این نرم افزار زمانی روشن تر میگردد که در طی مراحل طراحی و مدلسازی ساختمان، با اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در تمامی جزئیات ساختمان، تاثیرات این تغییرات در میزان مصرف و یا صرفه جویی انرژی ساختمان و یا هریک از فضاها مشخص میشود. موتور مدلسازی این نرم افزار،  EnergyPus است که توسط دپارتمان انرژی آمریکا ساخته شده که از دقیق ترین و معتبرترین نرم افزارهای شبیه ساز انرژی موجود میباشد که در نوع خود بی نظیر است. نرم افزار دیزاین بیلدر نه تنها از دقت زیادی در محاسبات برخوردار است، بلکه در مقایسه با دیگر نرم افزارهای مدلسازی موجود از قابلیتهای زیادی برخوردار است.

قابلیت این نرم افزار در استخراج نتایج برای کل سال، ماه و یا به حتی صورت روزانه از قابلیت های منحصر به فرد میباشد.از جمله نتایج مهم و قابل دسترس می توان به میزان مصرف انرژی کل ساختمان یا هر یک از فضاها، میزان مصرف سوخت ساختمان و یا یا هر یک از فضاها ، میزان دی اکسید کربن تولید شده کل ساختمان و … اشاره کرد.همچنین قابلیت استخراج نتایج برای کل ساختمان و یا یک طبقه از ساختمان و حتی برای تک تک فضاها بصورت روزانه ماهانه و سالانه از دیگر ویژگی های مهم این نرم افزار می باشد. امکان استخراج نتایج نرم افزار به صورت اکسل دیاگرام و جدول این امکان را به کاربران میدهد تا بتوانند از تحلیل های نرم افزار استفاده های گوناگونی داشته باشند.


سر فصل های دوره:

  • آشنایی با قابلیت های نرم افزار و نحوه نصب و راه اندازی آن
  • آشنایی و یادآوری مباحث و اصول انتقال حرارت
  • اشنایی با محاسبات اولیه برای بارهای حرارتی ساختمان به صورت دستی
  • آشنایی با نحوه مدل سازی (ترسیم)ساختمان های مختلف و بارگذاری شرایط اب و هوایی
  • آشنایی با نحوه تعیین و تغییر مشخصات دقیق مصالح
  • آشنایی با نحوه تعیین کاربری
  • آشنایی با نحوه تعیین مشخصات پنجره ها و به طور کلی باز شو ها
  • آشنایی با نحوه تعیین سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان
  • آشنایی با تحلیل نتایج و بررسی بار سرمایش و گرمایش و مصرف انرژی ساختمان
  • مدل سازی چند ساختمان با شرایط متفاوت و تحلیل نتایج


جهت ثبت نام و  کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 04134393403 و یا شماره موبایل 09141008507 تماس حاصل فرمایید

آدرس پست الکترونیکی: info@eses-iau.ir

0روز0ساعت